Kiropraktikeren i Otterup kan behandle sportsskader

Akutskade:

De akutte skader opstår pludseligt, for eksempel når du træder forkert, får et slag eller får en forstrækning af en muskel. For at læse om dine symptomer, vælg den region i kroppen hvor dine symptomer befinder sig og søg der efter svaret. Hvis du ikke finder et tilfredsstillende svar, kontakt klinikken enten via mail eller telefon. Det er umuligt på en hjemmeside, at dække alle de potentielle skader.

Ved den akutte sportsskade overstiger belastningen vævets styrke, og vævet bliver irriteret. Hvis der ikke ligger en eller anden ubalance i kroppen til grund for skaden, så vil korrekt hvile, behandling og genoptræning ofte resultere i fuld funktionsdygtighed efter endt genoptræning (selvfølgelig afhængig af hvilken skade det drejer sig om).

Fra akut til kronisk

En akut skade kan dog blive kronisk af 2 årsager.

1: skadens omfang er så stor, at fuld funktion er umulig at genopnå. F.eks. halvt overrevet akillessene, alvorlige korsbåndskader, ledbåndsskader eller hvis noget er gået af led.

2: Skaden eller dens følger har tvungent kroppen til at kompensere og din sport forværrer situationen.

I det andet tilfælde vil en grundig undersøgelse kunne afsløre den ubalance og en korrektion vil kunne iværksættes.

Otterup Kiropraktik behandler gerne dine akutte sportsskader.